Nederlandse Rotsplanten Vereniging
LEDENPAGINA   WORD LID!

HOME    OVER    NIEUWS    FOLIUM ALPINUM    ZAADDISTRIBUTIE    FORUM    FOTO    CONTACT

Zaterdag 3 maart 2018, 10:00 uur
Ledenvergadering

Kassencomplex Botanische Tuinen Utrecht. Harvardlaan 10 Utrecht. Entree via de achteringang

Om 10.00 uur beginnen we met de gebruikelijke zaken die een ledenvergadering met zich mee brengt. De agenda, de notulen, e.d. zullen t.z.t. op het inloggedeelte van onze website worden gezet. In de pauze zullen door leden, als het weer het toelaat, rotsplantjes worden verkocht. Maximaal 4 kratjes per lid. Er zullen een aantal boeken en magazines geveild worden uit een nalatenschap.

Daarna zal Harrie de Vries een boeiende lezing geven over zijn reis naar Armenië, in 2016. Een onbekend land met een prachtige natuur vooral in het voorjaar. Het land heeft naast een rijke flora ook een boeiende fauna met veel vogels. Qua cultuur is er het nodige te vinden aan oude kloosters en kerken. Harrie heeft daar veel Iris soorten gespot, waaronder Iris iberica ssp. lycotis en Iris iberica ssp. elegantissima. Er zijn ook veel andere bol- en knolgewassen zoals Tulipa, Merendera, Fritillaria, Puschkinia om maar enkele te noemen. Deze dag is dus zeker de moeite waard!